Juutalainen Helsingin Sanomissa: Guggenheim-vastaisuus ehkä antisemitismiä
Guggenheim-säätiön juutalainen kakkosjohtaja Ari Wiseman kertoo juutalaisen Erkko-säätiön omistamalle Helsingin Sanomille (HS), että suomalaisten Guggenheim-vastaisuuden takana voi olla osaltaan ”antisemitismi”.
HS haastatteli kahta rappiotaiteeseen erikoistuneen juutalaisen Solomon R. Guggenheim –säätiön johtohahmoa. Helsingin Guggenheim-museo sai kovaa vastustusta, sillä eliitti tahtoi rahoittaa rappiotaidehanketta kansan verovaroilla.
Samalla, kun verorahoja yritettiin tyrkyttää upporikkaalle juutalaissäätiölle, suomalaisten lapsiperheiden ja vanhusten hyvinvoinnista leikattiin jatkuvasti lisää. Ei ihme, että monien mielestä Guggenheim-hanke sylki päin tavallisten suomalaisten kasvoja.
Jopa vasemmisto nousi Guggenheimia vastaan siksi, että hanke kanavoisi tukirahoja suomalaisten taiteilijoiden sijaan New Yorkin juutalaisille keinottelijoille. Hankkeen puolesta kampanjoivatkin lähinnä kokoomus, keskusta, vihreät ja RKP.
Guggenheim-säätiön johtaja Richard Armstrong valitti HS:lle, että museon ”torjunta oli reaktio globalisaatiota vastaan”.
Monet ovatkin argumentoineet Guggenheimin puolesta toteamalla, että juutalaismuseo olisi kansainvälisyyden monumentti nousevaa nationalismia vastaan. Muun muassa juutalainen Ruben Stiller ilakoi Guggenheimin ”kansainvälisyydestä” Yleisradiolla eilen.
”Guggenheim-säätiön johtaja Richard Armstrong kertoi New York Times -lehden haastattelussa olleensa yllättynyt siitä, kuinka syvällä Guggenheim-museon vastustus Suomessa on,” HS kirjoittaa. Helsingin kaupunginvaltuusto äänesti lopulta rappiotaidemuseota vastaan.
Suomalaiset juntit vastustamassa globalisaatiota ja juutalaisia?
”Luulen että se oli reaktio kansainvälistymiselle tai vastareaktio globalisaatiolle. Niin minä olen sen itselleni selittänyt,” Armstrong sihisi HS:lle.
Valkoisten länsimaalaisten globalisaatiovastaisuus on puhuttanut eliittiä tiuhaan muun muassa Brexitin ja Yhdysvaltojen presidentinvaalien vuoksi, kuten uutisoimme artikkelissa ”Muslimi- ja juutalaisjohtajat perustivat kulttuurimarxistisen yhteistyöjärjestön”.
Lainasimme artikkelissa muun muassa Foreign Policy –lehden juutalaistoimittaja James Traubia, jonka mukaan kansainvälisen rahaeliitin on yhdistettävä voimansa maahanmuuttajien, syrjäytyneiden ja muiden perinteisesti ”vasemmistolaisina” pidettyjen voimien kanssa, jotta ”globalisaatiovastaisuus” ei pääse leviämään.
HS:n haastatteleman Guggenheim-säätiön kakkosmiehen, Ari Wisemanin, mukaan helsinkiläisten penseyden takana saattaa olla kuitenkin muutakin kuin pelkkää globalisaatiokriittisyyttä.
”Olen tietoinen antiamerikkalaisesta retoriikasta ja imperialismisyytöksistä […] Antisemitismistä kuulin […] toisen käden tietoja,” Wiseman sadatteli, kun tieto Guggenheim-hankkeen torppauksesta tuli.
Olisi hyvin mielenkiintoista tietää, keitä Wisemanin ”toisen käden lähteet” ovat ja miksi Helsingin Sanomat ylipäätään julkaisi typerät spekulaatiot.
Vai onko Helsingin kaupunginvaltuustoon pesiytynyt pieni vasemmiston tai demareiden salainen klikki, joka oikeasti pani kapuloita rahasyöpön hankkeen rattaisiin puhtaasti siksi, ettei juutalainen vaikutusvalta kasvaisi Suomessa?
Lue myös:
Mielipide: Guggenheim-museo hankkeen taustavoimat ja G-säätiön elitistiset kytkennöt
Kaatuneiden Guggenheimien kokoelma
On tää luuserisakki huonoja häviäjiä,Veikkaan että taas puolen vuoden päästä kukkukasan puolesta äänestetään taas uudestaan tai sitten alkaa itku holokaustisen kansanmusiikkijuhla museon puolesta.
Eikö juutalaiset vieläkään ottaneet opikseen, ettei Euroopan kanssa kannata alkaa pelleilemään? Harvoin tulee mitään hyvää mieleen vasemmistoliitosta, mutta tässä kohtaa on pakko antaa pisteitä punikeille. Tämähän on aivan päivän selvää, että Guggenheim on ainoastaan rahaeliitin lisätienesti, eikä se tuo taidekulttuurillisesti mitään lisää Suomelle. Ainoa mitä tuolla tultaisiin näkemään ”taiteen” osalta olisi jotain kulttuurimarxismia ihannoivaa roskaa ja varmaan pari holokaustivitsiäkin mahtuu väliin. Myös Soini yritti palauttaa kansan uskoa PS:än sanomalla, ettei Guggenheimiin käytetä valtion rah… siis veronmaksajien rahoja. Ei tarvitse olla mikään penaalin terävin kynä tajutakseen, miksi tällaisia Guggenheimeja perustetaan (eikös tuo NIMIKIN kerro jo jotain).
Koko ajan näkee lähipiirissä lisääntyvää masennusta, ahdistusta, työttömyyttä ja epätoivoa, mutta silti meidän rahojamme valuu miljoonia vuosittain näille kansainvälisille tyranneille ja he eikun nauravat eurooppalaisten tyhmyydelle. Silti reilusti suurin osa suomalaisista ihan pihalla niistä oikeista syypäistä yhteiskunnalliselle rappiolle, korruptiolle, turvattomuudelle ja ahdistukselle, samalla kun tekevät pitkää päivää (ne kellä siis töitä riittää tässä maassa) huonolla palkalla tai jopa ilmaiseksi = orjatyöllä…
Rallattelin tässä Manhattan Transferin tahtiin:
”Hit the road, Guggenheim, Don’t ya come back no more, no more, no more!
Hit the road, Guggenheim, Don’t ya come back no more!”
Vai että Guggenheimin vastaisuus olisi antisemitismiä?
Se oli antisionismia: rappiotaiteen ruokkiman sionistisen taloudellisen, kansallisen, psykologisen ja henkisen rappion ja korruption vastaisuutta!
Yleinen ilmoitus kaikille tuputtajille: Paskaa ei tarvita, pelto on jo pullollaan!
Juuri tällaiset Wisemanin kaltaiset köpsät lausunnot varmasti kasvattavatkin antisemitististä ilmapiiriä, kannattaisiko hiukan miettiä, mitä suustaan laukoo, vai onko kyseessä tahallinen provokaatio johonkin hämärään tarkoitusperään liittyen?