3D-malli paljastaa Auschwitzin kaasukammiohuijauksen
Artikkelin kirjoittaja Eric Hunt on nuoresta iästään huolimatta kansainvälisesti tunnettu holokaustirevisionisti, jonka tunnetuimpia teoksia ovat videot Last Days of the Big Lie sekä Jewish Gas Chamber Hoax.
Amerikanjuutalaiset painostusjärjestöt, Internet-palvelut ja sosiaalisen median omistavat suuryhtiöt ovat käyneet aktiivista taistelua Huntia vastaan. Hänen HolocaustHoaxMusem-verkkosivu on suljettu ja PayPal-tili jäädytetty juutalaisia raivostuttavan materiaalin vuoksi. Huntin projekteihin voi kuitenkin lahjoittaa rahaa Google Walletin kautta tunnuksella ”[email protected]”.
Huntin dokumentit ovat levinneet nopeasti, minkä vuoksi hänet on yritetty hiljentää jopa tuomioistuimessa. Hunt määrättiin lähes kahdeksi vuodeksi tutkintavankeuteen muutamia vuosia sitten, kun hän oli yrittänyt haastatella tunnettua holokaustihuijari Elie Wieseliä hotellissa. Oikeuden mukaan Hunt syyllistyi ”viharikokseen” tarttumalla Wieseliä käsivarresta ja kyseenalaistamalla tämän holokaustitarinat.
Seuraava artikkeli käsittelee Auschwitzin työleirin krematorio I:n ruumishuonetta ja rakennuksen katossa olevia reikiä. Hunt todistaa, ettei reikiä voitu käyttää Zyklon B –rakeiden pudottamiseen kuten valtavirtahistoria väittää. Artikkeli perustuu Huntin tulevaan revisionistiseen videosarjaan.
Auschwitzin krematoriohuijaus
Kuten monet revisionistit ovat jo aiemmin todistaneet, Auschwitzin krematorio I:n ruumishuoneen katossa olevat neljä aukkoa eivät ”sovi” rakennuksen alkuperäiseen rakenteeseen. Rakennusta remontoitiin ja muokattiin sodan jälkeen, ja aukot sopivatkin hyvin ruumishuoneen sodanjälkeiseen rakenteeseen.
Auschwitz-museo väittää, että nämä olivat aukkojen alkuperäiset sijainnit. Tarinan mukaan saksalaiset tukkivat aukot myöhemmin, kun he päättivät muutta krematorion sitä vastapäätä sijaitsevan SS-sairaalan väestönsuojaksi.
Neuvostomiehityksen aikana Auschwitz-museo päätti avata aukot ”uudelleen”. Museovieraille väitettiin, että saksalaiset olivat tukkineet ne. Revisionistien mukaan aukkoja ei ollut olemassakaan ennen neuvostomiehitystä.
Vuosikymmenten ajan museo-oppaat ja valtavirtahistorioitsijat väittivät, että nykyinen krematorio I –rakennus on juuri sellainen kuin se oli saksalaisten aikana. Sittemmin valtavirtahistoria on tehnyt pienen myönnytyksen. Nykyään Auschwitzissa on kyltti, jonka mukaan krematorio I:n rakenne muuttui sekä sodan aikana että sen jälkeen. Tästä saamme kiittää revisionisti Robert Faurissonia, joka toi rakennuksen alkuperäiset piirustukset julki.
Ensimmäisessä yllä olevassa kyltissä – joka pystytettiin vain muutamia vuosia sitten – kerrotaan, millainen rakenne oli alunperin, väitettyjen ”kaasutuksien” aikana ja nykyään.
Museon kyltti myöntää: ”Sodan jälkeen Auschwitz-museon työntekijät rakensivat monia kaasukammion ja krematorion osia uudelleen. Työntekijät rakensivat savupiipun ja kaksi polttouunia alkuperäisistä materiaaleista. Lisäksi monet kaasukammioiden kattojen aukot rakennettiin uudelleen.”
3D-malli krematorio I:n tärkeistä osista osoittaa, että museo valehtelee.
Mallissa ”kattoa” on madallettu, jotta katsoja näkee väliseinien sijainnin. Piirustuksen yläosa kuvaa uunihuonetta ja pienempiä huoneita – ne eivät ole osa 3D-mallia.
Tämä on osa krematorio I:tä väitettyjen ”kaasutusten” aikana. Väitetyt Zyklon B –aukot näkyvät katossa. Alkuperäisten saksalaispiirustusten mukaan kyseessä oli ruumishuone, mutta valtavirtahistorioitsijat väittävät sen olleen todellisuudessa ”kaasukammio”. Jos ruumishuone olikin kaasukammio, missä todellinen ruumishuone sijaitsi? Kukaan ei tunnu tietävän.
Ruumishuone on leveä suorakaiteen muotoinen huone. Kuten yllä olevasta kuvasta näkee, aukot on sijoitettu kummallisesti – ne eivät ole huoneen keskiössä.
Alla olevassa kuvassa olemme ympyröineet erityisen oudossa paikassa sijaitsevan aukon. Se on lähes kiinni väliseinässä, joka erottaa ruumishuoneen pesuhuoneesta, sekä ovessa, joka johtaa uunihuoneeseen.
Valokuvassa vasemmalla oleva poikkipuu on jäännös väliseinästä. Neuvostosotilaat purkivat seinän vallattuaan leirin.
Krematorio I muutettiin väestönsuojaksi SS-sairaalan henkilöstölle. Sairaala sijaitsi krematoriorakennusta vastapäätä. Kuten näemme, rakennukseen lisättiin monia väliseiniä, uusi sisäänkäynti sekä ilmalukko oikeaan päätyyn. Ruumishuoneesta (eli väitetystä kaasukammiosta) uunihuoneeseen johtanut oviaukko muurattiin umpeen.
Nykyinen rakenne on mielenkiintoinen. Museo purki vahingossa liikaa seiniä! Ruumishuoneen ja pesuhuoneen toisistaan erottava seinä otettiin pois. Nyt katon aukot ovat kuitenkin symmetrisesti huoneen keskellä!
Carlo Mattognon mittausten mukaan ylhäällä vasemmalla ja alhaalla oikealla olevat aukot ovat molemmat 5,1 metrin päässä seinistä. Mikäli aukot kuitenkin lisätään alkuperäisiin pohjapiirroksiin, symmetria katoaa; ylhäällä vasemmalla oleva aukko on tällöin lähes kiinni väliseinässä.
Kun tarkastelemme nykyistä pohjapiirrosta, jossa ruumishuoneen ja pesuhuoneen toisistaan erottava seinä on purettu, kaksi muutakin aukkoa ovat symmetrisesti 7,1 metrin päässä seinistä. Yhtä seinistä – väestönsuojan sisäänkäynnin ilmalukon seinä – ei kuitenkaan ollut rakennuksessa silloin, kun ”kaasutusten” väitettiin tapahtuneen! Toinen seinä on puolestaan vastapäätä sijaitseva pesuhuoneen takaseinä.
Toisin sanoen Auschwitzin krematorio I:n ”Zyklon B –aukot” sijaitsevat symmetrisesti keskellä ”kaasukammiota” vain sodanjälkeisissä pohjapiirroksissa.
Neuvostosotilaat löysivät SS-sairaalan väestönsuojan, jossa oli leikkaussali sekä pesuhuone vessoineen ja pesualtaineen. Sairaalaa ei voinut siis sellaisenaan käyttää saksalaisvastaisen propagandan tekemiseen.
Neuvostosotilaat päättivät lisätä savupiipun paikkaan, jonka läheisyydessä oli aiemminkin sijainnut savupiippu. He rakensivat uudet polttouunit [polttouuneja tarvittiin sodan aikana hygieniasyistä, sillä kulkutaudit tappoivat niin leireillä kuin rintamalla. Suom. huom.] viereiseen uunihuoneeseen.
Yhtä lukuunottamatta kaikki väestönsuojan väliseinät purettiin. Vahingossa neuvostosotilaat purkivat yhden seinän liikaa – sen, joka erotti ruumishuoneen pesuhuoneesta ja joka oli pystyssä väitettyjen ”kaasutusten” aikaan. Myös pesuhuoneen vessat ja altaat poistettiin.
Neuvostosotilaat eivät purkaneet ilmalukkoa. Vuosikymmenten ajan Auschwitz-vieraille valehdeltiin, että se oli ”uhrien sisäänkäynti”, vaikka sitä ei ollut olemassakaan väitettyjen kaasutusten aikaan. Auschwitz-vieraat ohjattiin ilmalukkoon Rudolf Hössin väitetyn hirttopaikan kautta. Myöskään hirttolavaa ei ollut olemassa ”holokaustivuosina”.
Krematorio I:n ”Zyklon B –aukot” ovat väärennöksiä. Todisteiden väärentäminen on äärimmäisen vakava rikos!
Holokaustihuijarit tekivät kuitenkin karkean virheen sijoittamalla aukot erittäin huolimattomasti. Aukot eivät ole keskellä alkuperäistä ruumishuonetta. Niiden sijainti osoittaa, etteivät neuvostosotilaat ”avanneet niitä uudelleen”. Reiät tehtiin sodan jälkeen keskelle rakennusta, josta alkuperäisestä pohjapiirroksesta poiketen puuttui yksi väliseinä ja johon oltiin lisätty ilmalukko väestönsuojaa varten.
Auschwitzin krematorio I:n katon aukoilla ei siis ole mitään tekemistä Zyklon B:n kanssa. Ne ovat keinotekoista sotapropagandaa.
Alkuperäinen artikkeli julkaistu Carolyn Yeagerin verkkosivuilla.
Carlo Mattognon tutkimus Auschwitzin krematorio I:stä on saatavilla HolocaustHandBooks.com-sivuilla.
Lue lisää osoitteesta: GasChamberHoax.com ja HolocaustDocumentaries.com
Lue myös:
”Holokausti kulkee geeneissä” – korvausmaksuja vielä sukupolvien ajan?
Kiista ”holokaustin” todenperäisyydestä
Video: 86-vuotias rouva kumoaa holokaustimyytin Saksan televisiossa
Holokausti on huijaus
Kriittistä holokaustitutkimusta: ihmisrasvan kerääminen polttokuopista
Kriittistä holokaustitutkimusta: Mengelen kokeet Auschwitzissa
Eliitin Auschwitz-juhla lähestyy
Video: holokaustikriittisyys auttoi juutalaista löytämään ”murhatut” sukulaiset
Ilse Koch ei ollut ihmishirviö
”Holokausti” ja Euroopan politiikka – kaksi tärkeää videota
Ukrainan kansanmurhan muistelu loukkaa juutalaisjärjestöä
Liitän tähän entisellä blogillani 11.7.2008 julkaisemani kirjoituksen kohdan, jossa myös käsitellään Auschwitz I:n (kantaleirin) ”kaasukammiota”.
Holokaustitahoja edustava J.-C. Pressac on arvioinut, että Auschwitz I:n ”kaasukammio” (todellisuudessa tavallinen ruumishuone) oli toiminnassa vain tammikuun ja huhtikuun välisen ajan 1942 (Les Crématoires d’Auschwitz, la Machinerie du meurtre de masse, 1993, s. 34 s.). Hän kutsuu lausuntoja, joissa puhutaan pidemmästä ajasta, ”liioitteluiksi”. Pressac tunnustaa myös, ettei ole olemassa mitään materiaalista tai dokumentaarista todistusta väitteelle, että Auschwitz I:n ruumishuone olisi toiminut kaasukammiona. Tarina perustuu pelkille silminnäkijätodistuksille, jotka Pressacin mukaan ovat nekin ristiriitaisia, teknisesti mahdottomia ja epäuskottavia.
Kuitenkaan Auschwitz I:ssä ei toiminut ihmisten tuhoamiseen tarkoitettua ”kaasukammioita” missään vaiheessa (kuten ei missään muussakaan saksalaisessa keskitysleirissä). Katossa ei ollut reikiä, joiden kautta Zyklon B:tä olisi voitu ”kaasukammioon” toimittaa. Ne neljä reikää, jotka nykyisin katossa ovat, on lisätty sinne sodan jälkeen. On väitetty, että ”kaasutuksia” varten kattoon olisi aikoinaan avattu neljä neliskulmaista aukkoa Zyklon B:n annostelemista varten ja nämä aukot olisi sitten suljettu, kun krematoriorakennus muunnettiin pommisuojaksi syksyllä 1944. Kuitenkin työlistojen mukaan muunnostöihin päinvastoin kuului viiden reiän avaaminen lämmitys- ja ventilaatiolaitteistoille. Tällaisia reikiä ei siis ollut ennestään; jos olisi ollut, niitä olisi käytetty. Eikä reikien sulkemisesta ole mitään mainintaa.
Näistä vuonna 1944 pommisuojatarpeisiin avatuista kattorei’istä on jäljet katossa vielä olemassa, ja ne ovat pyöreitä, eivät neliskulmaisia. Ne on sodan jälkeen muurattu umpeen, ja kattoon on siis avattu aivan uudet reiät eri kohtiin. Pommisuojatarpeisiin avatut reiät eivät näet olleet ”oikealla” kohdalla, yksi oli jopa alkuperäisen ruumishuoneen viereisessä ruumiiden pesuhuoneessa (nykyinen ”kaasukammiona” esitelty huone = alkuperäinen ruumishuone + sen vieressä ollut pesuhuone; pesuhuonevarustuksen merkkejä ja aukkojenkohtia yhä näkyvissä), toinen muunnostöiden yhteydessä avatun uuden oven ilmalukkoeteisessä (tätä 1944 avattua ovea piti esitellä turisteille ”alkuperäisenä” kaasukammion ovena!), kaksi vierekkäin seinän vieressä, ja niiden vieressä viides, joka oli ventilaatiohormi (olemassa edelleenkin).
”Ei reikiä, ei holokaustia” (prof. Faurisson).
Vuonna 1944 suoritettuihin muunnostöihin kuului kaasutiiviiden ovien (suoja kaasuhyökkäyksiä vastaan), lämmittimien ja ventilaatiolaitteiden hankkiminen. Ennen syksyä 1944 Auschwitz I:n ruumishuoneessa ei siis ollut kaasutiiviitä ovia, lämmitystä eikä kunnon ventilaatiota.
Ruumishuoneessa oli ruumishuoneen tarpeisiin suunniteltu ventilaatio, joka ei olisi riittänyt kaasukammiokäyttöön. Tuuletus olisi kestänyt useita tunteja. Mekaaninen tuuletus meni polttouunikaasujen hormiin, jolloin savupiipun kautta leviävä myrkky olisi tietyissä oloissa saattanut aiheuttaa vaaran ympäristölle (vieressä olivat SS-sairaala ja Gestapon tilat) ja syaanivedyn joutuessa kosketuksiin tulikuumien polttouunikaasujen kanssa olisi syntynyt ainakin teoreettinen räjähdysvaara (ja jos krematoriouunit olivat pois käytöstä, olisi ollut vaara, että syaanivety leviää koko rakennukseen ja tappaa siellä olevat).
”Kaasukammiossa” ei ollut tarvittavaa tiivistystä. Yhteisen viemäriverkon kautta kaasua olisi levinnyt kaikkialle leiriin. Lamput eivät olleet räjähdyssuojattuja.
Ruumishuoneen ja polttouunihuoneen välinen ovi oli heiluriovi, jota ei ollut mahdollista saada ilmatiiviiksi ja jonka paniikissa olevat ihmiset olisivat helposti saaneet auki.
Väitettyyn kaasukammioon ei ollut ulkoa sisäänkäyntiä! Kaasutettavien olisi täytynyt astua kammioon polttouunihuoneen kautta, jossa oli ruumiskasoja ja jossa ruumiita poltettiin (epidemioihin kuolleiden ruumiit hävitettiin tuhkaamalla epidemioiden tukahduttamiseksi ja henkien pelastamiseksi). Oletettavasti halukkuus tulla kaasutetuksi olisi karissut viimeistään tässä vaiheessa. Vaihtoehtoinen reitti olisi kulkenut ruumiiden valmisteluhuoneen ja ruumiiden pesuhuoneen kautta (samaa reittiä siis mistä ruumiit rakennukseen tuotiin).
Ruumishuoneen seinämiin ei ole kertynyt syanidijäämiä (berliininsineä eli preussinsineä; nämä säilyvät synnyttyään vuosisatoja), joten ko. huoneessa ei ole ensinkään käytetty Zyklon B:tä (syaanivetyä). Tämän on kemiallisissa tutkimuksissaan todennut Fred Leuchter (the Leuchter Report), ja tämä sulkee kategorisesti pois sen, että Auschwitz I:n ruumishuonetta olisi käytetty ihmisten kaasutuksiin.
Auschwitz I:n krematoriossa ei ollut kaasukammiota.
Lähteet:
http://holocausthandbooks.com/dl/15-loth.pdf (Germar Rudolf: Lectures on the Holocaust, s. 198-202).
http://vho.org/GB/Books/dth/fndgcger.html (Germar Rudolf: Some Technical and Chemical Considerations about the “Gas Chambers” of Auschwitz and Birkenau).
http://holocausthandbooks.com/dl/21-aci.pdf (Carlo Mattogno: Auschwitz: Crematorium I and the Alleged Homicidal Gassings).
Juu ,,, minun edesmennyt lähisukulaiseni asui Hatsinan maakunnassa, Leningradin ydinkeskustan kupeessa. Hänen opettajansa Krupskaja (Leninin vaimo) pyysi hänet piikomaan perheeseensä. Hän kertoi kuinka Leninillä oli valtava keskittymiskyky. Kun Lenin nosti jalkansa vuoteelle, niin sillä siunaamalla kuultiin kuorsaus. Tuskin olivat jalat saavuttaa vuoteen pohjaa, niin tämä suursika jo nukkui.
Sittemmin hän joutui leireille ja kertoi ettei siellä mistään kaasukammioista tai krematorioista tiedetty mitään sodan loppuun asti. Yksinkertaisesti siitä syystä, ettei niitä siellä ollut.
En tuolloin käsittänyt mitä hän tarkoitti, koska olin vielä tuolloin filosemitisti ja hän tiesi sen. Nyt käsitän. Peloissaan hän vilkuili ympärilleen yhä, vaikka sodista oli jo kotvan. Nyt käsitän tämänkin. Ja kun kerran meillä kävi kylässä Ukrainan juutalaisia ja hän sattui olemaan paikalla, niin hän ei osannutkaan enää venäjää (eikä ukrainaa), joka oli hänen äidinkielensä. Ihmettelin, mutta en paljastanut häntä, vaan vaihdettiin kieli saksaan ja englantiin.
Leireillä hän kävi töissä tehtaalla (sotatarviketeollisuudessa, muistaakseni Farben), niin kuin kaikki muutkin internoidut, joilla oli lokoisat oltavat ajankohtaan nähden. He voivat paljon paksummin kuin keskiverto saksalainen siviiliväestö.
Ikävä kyllä he asensivat saksalaisten tykinammusten nallien ruudin tilalle sanomalehtipaperia sen kun kerkesivät capojen valvovan silmän alla. Venäläistä panslavismia/slavoviilisyyttäkö?? Suuri määrä suutareita lähti rintamalle.
Asiast toiseen. Muistan nähneeni videon, missä käsiteltiin ZyklonB:n historiaa ja sitä, kuinka sitä käytettiin myös Usa:ssa matkatavaroiden kaasutukseen eli syöpäläisten tuhoamiseen.
Missä ja ja kikä mahtoi olla tuo video? Kiitos jo etukäteen.
Vesa Ilkka Laurio on huijari, varokaa häntä
`Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja` (Roo 3:28).
Tässä ei ole kirjoitettu `yksin` uskon kautta, vaan uskon kautta. Martti Luther lisäsi tuon sanan `yksin`, saadakseen sanomalleen nostetta.
”Uskon kautta, ilman lain tekoja” tarkoittaa nimenomaan ”yksin uskon kautta”, kuten Luther totesi. Ja uskon (joka siis on usko Jeesuksen Kristuksen meille hankkimaan syntien anteeksiantamukseen) vaikuttaa yksin Jumalan sanassa vaikuttava Pyhä Henki, Jumala. Ihminen ei voi omin voimin (omana tekona) synnyttää sydämessään sellaista uskoa; se on Jumalan teko sanan kuulemisen ja lukemisen kautta:
”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta” (Room. 10:17).
Luemme:
”…meitä kohtaan, jotka uskomme – sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa” (Ef. 1:19-20);
”…olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala” (Kol. 2:12);
”…usko, jonka Jeesus vaikuttaa” (Ap. t. 3:16).
Hyvä ohje tiellä pysymiselle ja hengelliselle raittiudelle:
”Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!” (Ps. 1:1-2).
Ihminen ei pelastu uskon kautta, vaan tekojen, hyvän elämän, kautta. Mutta se syntinen rikollinen, joka `riippuu ristillä`, eikä hänellä näin ollen ole uskolleen luonnollisesti katetta (tekoja), pelastuu uskon kautta, jos hän pyytää pelastusta, koska hän ei voi enää tehdä hyviä tekoja. Muut uskomattomat eivät. Ne, jotka eivät koskaan ole kuulleet Jeshuan julistusta pelastuvat viettämänsä hyvän elämän tähden. Mutta ne, jotka eivät ole koskaan kuullet Jeshuan julistusta, mutta elävät pahuudessa, eivät pelastu. Tämän takia meillä on suuri vastuu.
Jeesus Kristus, Jumala, sovitti sinunkin syntisi ristinkuolemallaan (hänhän oli synnitön, joten hänen ei olisi kuulunut kuolla, mutta hänen kuolemansa onkin syntisten ihmisten lunastushinta synnin, perkeleen, kuoleman ja helvetin vallasta). Kun näet Jeesuksen, Jumalan, roikkuvan ristillä, kituvan siinä ja kuolevan siinä ja kun näet hänen sitä ennen hikoilevan tuskissaan verihikeä syntiesi tähden (Luuk. 22:44), niin sinun tulee oivaltaa, että siinä kuvataan sinut, se kohtalosi, joka osaksesi tulisi ilman Jeesuksen lunastustyötä. Ristillä roikut hänessä sinä!
Koska Jeesus on synnitön Jumala, hän luonnollisesti ei voinut jäädä kuolemaan vaan nousi ylös kuolleista. Tämä on meidän vanhurskauttamisemme: Jumala hyväksyi Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ja sen sinetiksi tapahtui kuolleista ylösnousemus. Kaiken tämän Jumalan sanan voimasta uskoessamme mekin kuolemme Jeesuksessa Kristuksessa ja nousemme ylös Jeesuksessa Kristuksessa, ts. synnymme uudesti sanasta. Tätä kuolemista ja kuolemasta ylös nousemista kuvaa kaste.
Jeesus teki KAIKEN puolestamme. Vain Jumala pystyi tuollaiseen lunastustekoon. Ei ihminen voi maksaa lunnaita synneistään eikä omin voimin nousta ylös kuolleista. Kaikki tulee vain uskoa sydämessä, niin Jeesuksen sovitustyö tulee osaksemme ja kuolemme ja synnymme uudesti hänessä ikuiseen elämään. Kuolemahan on vain synnin palkka: ”Sillä synnin palkka on kuolema”, Room. 6:23. Ilman syntiä ei olisi kuolemaa.
Kyseessä on siis kristinusko, ei kristintekojentekeminen. Asiaa voisi verrata vaikkapa kaukaisen maan kuninkaaseen, joka ilmaiseksi, hyvää hyvyyttään, haluaa lahjoittaa sinulle puolet valtakunnastaan. Hän lähettää sanansaattajaan ilmoittamaan sinulle tämän asian. Jos et usko sanansaattajan sanomaa, jäät ilman kuninkaan lahjoitusta, mutta jos uskot, saat sen. Ei tässä ole mitään teoissa rämpimistä. Teot ovat vasta pelastumisen eli vanhurskauttamisen SEURAUS: kun ihminen on uskossa Jeesuksen sijaissovitukseen syntynyt uudesti eli sydämestä on perkele joutunut kaikkoamaan ja Jumalan sanassa vaikuttava Pyhä Henki, siis Jumala, tullut tilalle, hänestä on tullut hyvä, hyviin tekoihin sydämestään kykenevä. Vasta pelastuttuaan hän haluaa uudistuneen tahtonsa myötä sydämestään tehdä hyviä tekoja ja kykenee tekemään oikeita hyviä tekoja (ei ulkokultailua). Eihän kukaan voi oikein nauraakaan, ellei ensin tule iloiseksi. Ilman iloa nauraminen on irvokas irvistys. Ensin tulee vanhurskautus (pelastuminen), ja vasta sen jälkeen, sen seurauksena, tulevat hyvät teot ja kyky niihin (pyhitys).
Joka siis sotkee pelastumiseen tekoja, on perkeleestä. Hän elää vielä perkeleessä, syntiinlankeemustilassa. Jos ihminen pelastuisi tekoja ulkonaisesti tekemällä, Kristus olisi kuollut turhaan ja kristinusko olisi täysin turha.
”mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista” (Gal. 2:16);
”Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen (Jeesuksen) kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla” (Ap. t. 13:38-39);
”Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat” (Room. 3:19-22);
”Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja” (Room. 3:28);
”Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska ’vanhurskas on elävä uskosta'” (Gal. 3:11);
”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja – ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi” (Ef. 2:8-9);
”Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana – että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella” (Fil. 3:8-9).
Jeshuan kärsimykset ristillä olivat vain hänen omia kärsimyksiään. Hän vei julistuksensa loppuun saakka osoittamalla sen teoissa. Tässä on malli meille. Hän ei sovittanut eikä lunastanut ketään, vaan meidän on noudatettava hänen tekojensa esimerkkiä. Vain silloin pelastumme.
Risti ei pelasta eikä lunasta ketään ellei ihminen toteuta käytännössä sitä mitä Hän opetti. Katteeton sekki on hänen elämänsä, joka ei suostu seuraamaan (noudattamaan) Jeshuan elämän esimerkkiä.
Laurio pitäytyy ihmisoppeihin viitatessaan Luukkaaseen ja Paavalin kirjoituksiin. Nämä miekkoset vääristelivät suuresti Herran Sanaa.
Mitä juutalaiset vihaavat ennen kaikkea?
Totuutta.
Siis Jumalaa. Siis Jeesusta Kristusta, joka on tie Jumalan yhteyteen. Siis Raamattua. Siis kristinuskon (totuuden) julistusta:
”jotka (so. juutalaiset) tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia, kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti” (1. Tess. 2:15-16).
Ai niin, lisään tämän vielä (meinasi unohtua):
Samanlaisia ovat suomalaiset. Vihaavat totuutta joka asiassa. Pilkkaavat Jumalaa ja Jeesusta. Käyvät kirkoissa vain muotomenoissa ulkokultailemassa. Pilkkaavat kristinuskoa (totuutta, Joh. 17:17). Ovat siis koko ihmiskunnan vihollisia. Tappavat elämällään Jeesusta Kristusta koko ajan ajatuksillaan, sanoillaan ja teoillaan. Täyttävät siis syntiensä mittaa. Viha on saavuttanut suomalaiset viimeiseen määrään asti.
En vastusta sinua! En yksinkertaisesti uskalla käydä Herran voideltuja vastaan! En! Tuot Herran Sanaa rohkeasti esille, vaikka vajavaisesti ja se tekee meihin vaikutuksen. Mutta niinhän me olemme vajavaisia kukin. Kommenttini on nähtävä keskustelun avauksena, ei muuten. Tuo sinun `Jeesuksesi` herättää ihmetystä meissä, mistä oikein puhut?
Riemuiten vastaan!
Puhun Raamatun Jeesuksesta, hänestä, joka hankki meille sijaissovituksellaan syntien anteeksiantamuksen Jumalan edessä, Vapahtajasta.
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16);
Hänen VERENSÄ puhdistaa meidät kaikesta synnistä:
”…ja Jeesuksen Kristuksen, hänen (so. Jumalan) Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä” (1. Joh. 1:7);
”Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Ja sen tähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. Sen tähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niin kuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, sanoen: ”Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt”. Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat” (Hebr. 9:13-28);
”…tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä” (1. Piet. 1:18-19);
”…ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen (Ilm. 1:5-6);
”Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen” (Gal. 1:3-5);
”Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni” (Gal. 2:19-20);
”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. Puhu tätä ja kehota ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko” (Tiit. 2:11-15);
Jeesus Kristus on siis Vapahtaja:
”Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi” (1. Joh. 4:14).
Jeesuksesta, Vapahtajasta, kerrotaan Raamatussa (löytyy tällä nimellä kirjakaupoista ja kirjastoista). Koska kouluissa opetus Vapahtajasta ja ikuisesta elämästä on korvattu alapään ja sen käytön (siveän ja siveettömän) opetuksella, kehotan omatoimisesti hankkimaan Raamatun. Lähinnä Jeesuksesta puhutaan Raamatun Uudessa testamentissa, Vanhassa testamentissa hän on ikään kuin ”kapaloissa”.
Jos siis haluat tarkempaa tietoa Jeesuksesta, hanki Raamattu ja käy tutkimaan. Se kannattaa:
”Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt! (Ps. 1:1-2).
Kun meillä aikoinaan kysyttiin koulussa uskontotunnille: Mikä oli Jaakobin poikain isän nimi?, niin monet meistä jäivät vastausta vaille. Kysymys oli liikaa monille meistä pellavapäistä.
Mutta kun vuosikymmenet ovat vierähtäneet, niin jos kohta, kysytään vieläkin ihmeellisemmin: Mikä on Jeshuan oma nimi?
Jeshua haMasiah on Hänen nimensä. Kaikki Jah-alkuiset ovat petollisten jahvistien sepittämiä.
Kenelle Jeshua maksoi verilunnaat?
Vastaa jos taidat. Pienenä vihjeenä voisin mainita, ettei Jeshua maksanut verilunnaita omalle Isälleen, eikä suinkaan Perkeleelle. Kenelle Hän maksoi verilunnaat?
En tiedä, kuuluuko tämä tähän, mutta en tahdo liittyä ehdotettuun Jeshua haMasiah- ja ”jos ei maksanut isälleen eikä perkeleelle niin kenelle” -leikkiin (Raamattu ei tunne tuollaista nimeä – onko kyseessä jokin juutalainen lastenleikki, nimihän on hepreaa?) ja esitän, mitä tarkoittaa Raamatussa Jeesuksen lunastusteko, se, josta Raamattu sanoo:
”Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan” (Gal. 4:4-5), ja:
”…jossa (so. Jeesuksessa Kristuksessa) meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan” (Ef. 1:7), ja:
”Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä” (1. Tim. 2:5-6; ks. myös Hebr. 9:15).
Lunastuksen tarkoitus on siis siirtää ihmiset perkeleen lasten ja Jumalan vihan asemasta (syntiinlankeemus on turmellut koko ihmiskunnan, ja synti on Jumalan lain rikkomus) Jumalan lasten asemaan. Koska Jumala lähetti lunastajaksi lihaksi tulleen Poikansa, lunastus tehdään Pyhälle (Ilm. 4:8; Jes. 6:3) Jumalalle itselleen. Lunastus tapahtuu veren, siis kuoleman, kautta, joten lunnaat ovat verilunnaat. Lunastus on sama kuin ”rikkomusten anteeksisaaminen”, syntien anteeksiantamuksen hankkiminen. Lunastajan asema kuvataan välimiehen asemaksi Jumalan ja ihmisten välillä, joten tästäkin selviää, että lunastus suoritetaan Jumalalle (hänen armonsa saamiseksi). Lunnaat maksettiin Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemassa. Lunnaat hyväksyttiin, kun Jeesus Kristus nousi ylös kuolleista (meidän vanhurskauttamiseksemme; ”kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden”, Room. 4:25). Jeesus siis merkitsee meidän vanhurskauttamistamme Jumalan edessä, sitä, että uskossa hänen meille hankkimaansa syntien anteeksiantamukseen pääsemme Jumalan lapsiksi, irti perkeleen, synnin ja kuoleman orjuudesta.
Pyhä Jumala ei siedä mitään syntiä edessään, ja siksi synnin palkka on kuolema (Room. 6:23). Lunastus tarkoittaa niin ollen kuolemista syntisten puolesta, verenvuodatusta. Tämän vuoksi Jeesus saattoi maksaa lunnaat Jumalalle vain kuolemalla ihmisenä ihmisten puolesta ristillä Jumalan edessä:
”ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista” (Hebr. 9:22);
”Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa. Sen tähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sen tähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa” (Hebr. 2:14-18).
Jeesus itse oli kuitenkin synnitön, joten kuolema ei olisi kuulunut hänelle lainkaan. Hän kuitenkin kantoi meidän syntimme, ja ne luettiin hänelle, ja siksi hän kuoli – meidän puolestamme. Koska Jeesus kuitenkin oli, ja yhä on, lihaan tullut Jumalan Poika, Jumala siis, hän ei voinut jäädä kuolemaan vaan nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista – meidän vanhurskauttamisemme tähden, kuten todettiin. Tämä merkitsee sitä, että Jumala hyväksyi Jeesuksen uhrin syntiemme sovittamiseksi. Jeesuksessa meillä on vapaus synnistä, perkeleestä, kuolemasta, lain ikeestä, helvetistä, maailmasta. Hän on Vapahtaja. Ja koska kuolema on vain synnin palkka, syntien anteeksiantamus merkitsee ikuista elämää Jumalan yhteydessä autuudessa.
Jeesus siis maksoi lunnaat pyhälle, vanhurskaalle Jumalalle. Koska Jeesus on Jumalan Poika, yksi yhden Jumalan kolmesta persoonasta (Isä, Poika, Pyhä Henki), hän maksoi verilunnaat tässä suhteessa – jumalallisen luontonsa puolesta – itselleen; Jumalassa tapahtui sisäinen mielenmuutos: lunastuksessa Jumala lakkasi vihaamasta ihmisiä. Tarkkaan ottaen sovitus ja lunastus suoritettiin jumalalliselle vanhurskaudelle, joka on – koska Jumala on yksi olemus – yhteinen yhden Jumalan kolmelle persoonalle: Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Lunastus suoritettiin siis kaikille persoonille, koko Jumalalle. Kristus siis vaati sovitusta ja hän itse suoriiti sovituksen. Raamattu sanoo:
”Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan” (2. Kor. 5:18-19).
Sanat ”sovittanut meidät itsensä kanssa” ja ”sovitti maailman itsensä kanssa” osoittavat, että Jumala maksoi verilunnaat itselleen. Jumalan mielenlaatu muuttui vihasta rakkaudeksi.
Myös Hebr. 9:12 sanoo: ”(Kristus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.”
Tiit. 2:14 sanoo: ”…hänen (so. Kristuksen Jeesuksen), joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen ITSELLEEN omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.”
Kristuksen toimittama lunastus, syntien anteeksiantamus, tulee uskoa, sitä on kristinusko. Uskon myötä saamme Pyhän Hengen, Jumalan, sydämiimme:
”Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme – sillä kirjoitettu on: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu” – että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen” (Gal. 3:13-14).
Lopuksi:
”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä” (Room. 3:23-25);
”Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen” (Kol. 1:14).
`En tiedä, kuuluuko tämä tähän, mutta en tahdo liittyä ehdotettuun Jeshua haMasiah- ja `jos ei maksanut isälleen eikä perkeleelle niin kenelle` -leikkiin (Raamattu ei tunne tuollaista nimeä – onko kyseessä jokin juutalainen lastenleikki, nimihän on hepreaa`)?
LEIKKIIN ??? ,,, etkö parempaan pystynyt? Mitä höpäjät? Mitä leikkiä tässä on? Jeshua maksoi verilunnaat vuorenjumalalle, rotuenkelille, Jehovalle! Juuri sille, joka vaati verilunnaita uhriksi. Jeshua osti meidät verellään vapaiksi niin kuin orjat. Sen tähden me uudestisyntyneet emme ole mitään sukua tälle maailmalle, vaan tulevalle.
Ja mitä tuohon kehittämääsi kolminaisuusoppiin tulee niin voin varmuudella kertoa, ettei mitään kolminaisuutta ole. Se on Herra Itse, josta juontuu Poikia ja pyhä henki. Miksi eksytät?